Mummola Travels

Välillä kaipaa arjesta sellaista viikonlopun mittaista aikalisää. Silloin on hyvä pyytää muutama kaveri mukaan ja suunnata hetkeksi pienelle lomalle. Me teimme viime viikonloppuna tällaisen pyrähdyksen  Kittilään Kimmon, Paulan ja heidän poikansa Olavin luo eli Mummola Travelssiin.
Pääsimme heille kylään ja matka sisälsi majoituksen, ruoan ja aktiviteettejä.
Kimmon, Paulan ja Olavin luona olo tuli kotoisaksi heti ensi metreiltä.
Lentomme saapui myöhään illalla ja Kimmo haki meidät lentokentältä. Perille päästyämme pääsimme heti nukkumaan lämmitettyyn tupaan.
Seuraavana aamuna heräsimme katettuun aamupalapöytään ja aamiaisen jälkeen lähdimme syöttämään poroja läheiselle syöttöalueelle.  Porojen luota jatkoimme matkaa takaisin kotiin ja kävimme paikallisen koulun myyjäisissä. Myyjäisten jälkeen söimme mitä ihanainta borskeittoa ja iltapäiväksi lähdimme vielä ihailemaan Ylläksen maisemia.
Päivän päätteeksi lämmitettiin sauna, jossa olikin niin pehmoisat löylyt että jopa tällainen saunomista karttava ihminen tykkäsi lauteilla hikoilla.
Seuraavana päivänä teimme retken Pallastunturin maisemiin sekä Jerisjärvelle. Kävimme myös viiden kilometrin mittaisen potkukelkkalenkin, jonka jälkeen pakarat huusivat hetken hoosiannaa.
Voin kertoa että nukahdin kuin tukki joka ilta.
Parasta matkassa oli luonto, uudet ihanat ihmiset sekä hyvä ruoka joka maistui niin hyvältä.
 Kiitokset vielä ihanille matkakumppaneille Tiinalle ja Virpille sekä Marjolle keneen tutustuimme paikan päällä! Ensikerralla haluan ottaa mukaan koko perheeni ja tehdä päivän mittaisen retken laavulle ja käydä koiravaljakkoajelulla!
Mummola Travelssin periaattena onkin että jokaisen matkaryhmän tarpeet otetaan huomioon ja matka räätälöidään matkalaisten mieltymysten mukaisesti.  Koska meidän ryhmää kiinnosti luonto ja valokuvaus, oli pääpaino niissä. Ja ihania kuvia saatiinkin, mutta niistä vielä myöhemmin lisää!

Annan arvosanan 5/5

Last weekend we took a little break and had a mini vacation at Mummola Travels, Lapland.
Kimmo, Paula and Olavi took us to their home and we had opportunity to join on their everyday life and outdoor and family activities.  Mummola Travels is a place where you can book a vacation and it includes everything from picking up you from airport, activities and food. Everything is programmed and planned the way you want to experience the everyday living in Lapland.
The place is their home and they welcome you as a friend. I truly loved our trip!

Here you can get to their Facebook page! Mummola Travels.